Na zápis do ZŠ bez dětí?

zobrazeno806×

Vložil(a): snany,7. 3. 2017 6.26

Dosud jsem netušila, že k zápisu nemusím vzít své dítě. Někde není ani potřeba osobní účast rodiče- přihlášku lze podat elektronicky. Vše má své plus i mínus. Co vy na to?http://www.rozhlas.cz/plzen/zpravodajstvi/_zprava/zapisy-do-prvnich-trid-budou-letos-nove-az-v-dubnu--1704762

Sdílejte:   | 
1

Nenašli jste diskuzi, kterou jste hledali? Přidejte ji

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Žofinka

Žofinka, 19. 11. 2017, 6.37

přijde mi to zvláštní, ale z dítěte odpadne stres, ale co dělá pak ve škole?

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.29

Koukám jak blázen my asi tedy jdeme osobně, je to dobré i pro dítě, ne?

snany, 8. 3. 2017, 0.12

Docela se taky rozjela zajímavá diskuze

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.29

aby ne

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 21.37

Pro mě novinka

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.02

Pro mě taky a divná novinka

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 22.09

Ono se pořád něco mění a člověk už se v tom vůbec neorientuje

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.29

pouzarovaj

pouzarovaj, 7. 3. 2017, 21.16

No nevím, zápisy do školy s osobní účastí mají své opodstatnění pro obě strany. Tohle se mi tedy moc nelíbí

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.03

Ano. Jde i o to, že se dítě porozhédne a bude vědět, co ho čeká

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 22.09

Pro dítě je zápis velkou událostí

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.13

Další etapa života

pouzarovaj

pouzarovaj, 8. 3. 2017, 7.46

OŠD - protože se to dokládá k zápisu - ale jinak dá se zařídit i dodatečně

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.30

jj něco jako přechodový rituál

pouzarovaj

pouzarovaj, 7. 3. 2017, 22.52

Jojo, přesně tak - jednak se porozhlédne, jednat se dá orientačně zjistit, zda je na školu zralé atd. (případně je čas ještě zařídit OŠD) - je to i pro rodiče seznámení se školou a jejím přístupem. Je to taky pro dítě určitý "rituál" atd., atd... No, nemyslím si, že je to dobré..

snany, 7. 3. 2017, 23.54

Ač je to k nevíře, odklad se musí řešit před zápisem

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.32

nevím zda je čas na odklad, jelikož se odklady hlásí do dubna a zápisy jsou v dubnu

vendy.z, 10. 3. 2017, 8.01

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.31

přesně

pouzarovaj

pouzarovaj, 8. 3. 2017, 21.41

Jasně - spíš jsem to myslela tak, že když je dítě výrazně nezralé a k zápisu stejně dojde, dá se ještě odklad dořešit (byť složitě)...

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.30

Také si myslím, je lepší osobní pohovor s dítětem..

Lenourecek, 7. 3. 2017, 21.10

To jsem netušila. Myslím, že je dobré,aby si dítě mohlo prohlídnout školu a třídu, kam bude chodit

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 21.37

Určitě je to hodně důležité. Já sama bych byla zvědavá, jak to tam vypadá

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.32

i když tam děcka chodí občas na nějaké akce (myslím předškoláci), stejně se těší na zápis... říkám - jako přechodový rituál

Aliisha

Aliisha, 8. 3. 2017, 21.27

Cítí se pak jak dospěláci

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.04

To je taky můj názor

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.32

malá se na to těší

Aliisha

Aliisha, 8. 3. 2017, 21.27

Já myslím, že všechny děti se na to musí těšit. Ještě totiž neví do čeho vlastně jdou

vendy.z, 9. 3. 2017, 8.19

to ano

Katka

Katka, 8. 3. 2017, 12.51

Akorát, že my jsme byli na zápisu v úplně jiné třídě, s úplně cizí paní učitelkou, než pak dcera chodila, takže to platí jen pro vesnické školy, kde je jedna třída a jedna paní učitelka, ve městě nikoliv.

Lenourecek, 8. 3. 2017, 15.48

A já myslela, že to bývá v jejich budoucí třídě s jejich učitelkou, ale jak píšete, asi jak kde

benca, 7. 3. 2017, 19.17

neviem o tom teda nic, buduci rok nas to caka

Mygara

Mygara, 7. 3. 2017, 17.52

to je dobré a nechtěji zavést i elektronické vzdělávání, že by děti do školy nemusely vůbec?

Katka

Katka, 7. 3. 2017, 19.14

To už dávno existuje

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 21.38

To nemusí. Můžou se učit doma.

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.05

To bych je nechtěla mít doma 24hod denně

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 22.08

Tak to je každého volba. Ne všem vyhovuje nastavený školský systém.

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.34

Tak např. moje známá k tomu má důvod - dcera má poruchu imunity a tuberkulozu v kloubech, je na tom hodně špatně - venku chodí zásadně s rouškou. Tam je důvod na domácí vyučování jasně

Cherrynka, 8. 3. 2017, 14.04

No tak o jo, to je jasný. Kvůl tomuto je domácí vyučování super, ale pro zdravé děti, kterým se nechce do školy.... to nechápu

Aliisha

Aliisha, 8. 3. 2017, 21.23

Tak s takovouto diagnózou je to samozřejmě pochopitelné

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.04

To snad nééééé

Aliisha

Aliisha, 7. 3. 2017, 22.08

Já bych je učit doma nemohla. To bychom měli pořád přestávky

vendy.z, 8. 3. 2017, 10.33

Domácí vyučování je běžné

Katka

Katka, 8. 3. 2017, 12.51

Ano, domškoláků je čím dál víc

Lenica, 7. 3. 2017, 14.57

V našem malém městečku je jen jedna škola, naštěstí. Takže výběr ani nemáme. Vloni jsme byli, byl nám doporučen odklad, s tím jsem souhlasila i já. Letos půjdeme taky se synem. Nevidím důvod, proč bych ho nemohla vzít s sebou

Katka

Katka, 7. 3. 2017, 21.05

Na Vás jsem si Lenko vzpomněla asi včera, že jsem vás tu dlouho neviděla a dnes jste tu Předevčírem říkám manželovi, že bude bouřka, podle předpovědi být neměla. Asi za 3 hodiny mi manžel píše z práce, že je tam bouřka, že jsem asi čarodějka Občas mě ty moje synchronicity začínají děsit

Lenica, 9. 3. 2017, 10.03

Jojo, jsem zpátky Hledala jsem odpověď na moji otázku a vzpomněla jsem si, že bych se mohla zeptat tady jedné paní doktorky Hodně mě to tady baví

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.06

Podle mě je to i lepší, když se půjde podívat taky

dasza, 7. 3. 2017, 14.51

Procitam komentare a nestacim se divit.....to opravdu vsechny tak lpite na tom mit dite u zapisu??proc??? Aby se jak cvicena opice predvedla jestli umi barvy atd???na to aby se podival do skoly jsou dny otevren.dveri.a kazdej reditel domluvi imd.schuzku.kdyz nemivaj otevrene dny...obepsala sem a objizdime skoly po celem okresu a kdybych decko nebrala k zapisu je to to posledni co me trapi...zapis??co to je? Ucitelka hrrr nadecko.rekni.udelej.nakresli..decko nervozni...asi jak u pohovoru rodice...ja jako matla bud dam dite do skoly.nebo vidim ze na to nema a dam odklad..zapis me prijde smesnej...a nepotrebuju tam ukazovaz decko jal nejakou atrakci...ovsem na nasi vybrane skole je zapis kde rodice vypisi papiry a deti si mohou hrat v telocvicne ci na hristi(dle pocasi)..zkouseni???chudaci ty deti...

Leňulka, 7. 3. 2017, 17.15

u nás je jedna škola a tam prostě děti k zápisu jít musí. Nejbližší další škola je 20km a já autem nejezdím

Cherrynka, 7. 3. 2017, 22.09

Ta je to i dobré, že pak se bude na to vzpomínat mamka má všechny naše fotky ze zápisu a já bych taky pak chtěla synovu každý má svůj názor a na všechh jsou + a -

Aliisha

Aliisha, 8. 3. 2017, 21.28

Přesně. Už jen kvůli fotce do alba bych tam šla

snany, 8. 3. 2017, 0.07

Já se těm komentářům ani nediví ač s nimi NESOUHLASÍM, rozumím jim. Hodně let za "nás" někdo rozhodoval a v lidech to zůstalo zakořeněno docela hluboko. Jen stát ( v zastoupení učitele) může zhodnotit zda je dítě vhodné k učení a je třeba ho hned při vstupu do budovy školy začít stresovat, zařadit ho do škatulky.......Škatulkováno takto bude pak celou školní docházku. Mě třeba strašně vadí jen když někdo z příbuzenstva nutí moje dítě říkat básničku, tak hned pak na oplátku po něm taky nějakou chci a to pak valí oči....

Cinderella

Cinderella, 10. 3. 2017, 12.18

všude děti nejsou jak cvičené opičky u zápisu, myslím, že učitelky u zápisu mají poznat, zda je dítě připravené na školní docházku nebo ne...vy jako matka víte, co budou probírat v první třídě a co musí dítě zvládat? můžete si přečíst papír pro rodiče, kde jsou ty body vyjmenované, ale to je teorie, jenže učitelka je z praxe, takže to vidí zase jinak....u zápisu dítě může být nervozní a na povel nemusí udělat všechno, ale podle jeho chování učitelka už hodně pozná...dle mého názoru je zápis s osobní účastí dítěte žádoucí...nebo chcete, aby se vaše dítě ve škole trápilo, protože vy jako matka jste nepoznala, že na to ještě nemá?

© 2013 -2024 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů