Sourozenecká nesnášenlivost

sledováno1× zobrazeno1854×

Vložil(a): Kamila Pecharová,2. 7. 2016 22.01

Maminky, měly jste některá větší problém s přijetím nového člena rodiny prvorozeným dítětem? Bouchal starší malé miminko, cloumal s ním, zatínal zlostí zuby? Přesně to se totiž bohužel děje u nás.. :( nepomáhá vysvětlování, vybíjení zlosti jinde, plácnutí přes zadek či ruku, nic.. Jsem v tom sama, nebo to někdo z vás prožil také? A jak jste situaci řešily a případně vyřešily? Už jsem z toho věčného hlídání, aby mu něco neudělal a jeho nesnášenlivosti unavená.. :( (velkému jsou 2roky a 4 měsíce a malému 5 měsíců)

Sdílejte:   | 
0

Nenašli jste diskuzi, kterou jste hledali? Přidejte ji

Pro přidání příspěvku je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.

Mygara

Mygara, 5. 12. 2017, 8.50

tak u nás to nebylo, jen mi dcera po návratu řekla, že ten křeček, kterého chtěla, by byl lepší

Fuga

Fuga, 9. 12. 2016, 11.40

zabírá vyčlenit si pravidelný čas na staršího, kdy by byl jen s vámi, aby měl pocit, že vás má celou pro sebe

Topik2, 15. 8. 2016, 2.55

Bohužel i nás je tento problém kluci jsou od sebe pět let což je asi hlavní problém snad se to časem srovna

Kamila Pecharová, 15. 8. 2016, 8.28

Já měla pocit, že nejhorší věkový rozdíl je ten náš jinak také doufám, že se to změní časem.. Snad to do té doby s nimi přežiju..

vendy.z, 20. 7. 2016, 0.26

Také jsem slyšela od přátel, že to takto mívají, není to výjimka. Ale po čase to ustane

dasza, 6. 7. 2016, 9.18

Je malej na sourozence.ja budu hnusna.ale proste to tak jr..on ted kdyz by potrebival vasi nejvetsi pozornost.tam ma nakyho vetrelce.kteryho kojitr.chivate a vse.a nikdo me nenamluvi ze se stale porad venuje tomu starsimu.vzdy jde trochu bokem..taky pak jestli vam musi pomahat-bych ho mlatila taky.proc by mel?jeho dite to neni.ja bych ho absolutne distancovala od nej.malyho do satku.a byt jen se starsim..a hlavne kdyz ho placnete.in placal dal.to je proste akce-reakce. Mimino dat tatinkovi.babicce.kamaradce.a a byt jen se starsim.jit ven.na vylet.a hlavne poslouchat ho.jestli neustale okrikujete jen starsiho-chudak..to mimino muze byt taky okriknuto.treba ze mu bere hracky.rve atd..starsi bude mit pocit ze i to mimino nemuze vse..u nas nikdy kluk nemusi pujcovat hracky mladsi. Proc?to jsou jeho hracky.ona ma svoje..a kdyz nechtel aby je mel oslintane.proste nechtel.tecka..takze zmenit pristup ke starsimu..

Kamila Pecharová, 6. 7. 2016, 15.03

Teda, to jste mi to vytmavila.. Nikde jsem tu nepsala, že se většímu nevěnuji! Naopak z většiny procent se věnuji jemu, malý je s námi na zemi, kouká, pozoruje nás a já se mu věnuji prach málo (čehož lituju a mrzí mě, že na něj nemám tolik času, navíc mám strach že bude zaostalý, nebude toho umět tolik jako první a tak se mu snažím věnovat co nejvíc, převážně když velký spí přes poledne). Větší mi pomáhat nemusí, ani na to není a nechce.. Párkrát odnesl plenu do koše, nebo něco podal, ale jen proto že sám chtěl! Moc dobře si uvědomuji, že je ještě malý, vím že to má teď těžké - v období vzdoru tu je ještě další "překážka". Takže možná že to taky dělám špatně.. Měla bych ho třeba víc zapojit, víc se věnovat bráškovi, aby si zvykal a pochopil.. Co je vlastně správně? Každý má jiný názor a každé dítě potřebuje jiný přístup.. Druhé dítě jsme chtěli brzy po sobě, protože jsme si přáli víc dětí a rychle, abych se mohla po mateřské co nejdříve vrátit do práce, kvůli financím.. Tuhle diskuzi jsem založila proto, abych zjistila, jestli má někdo podobný problém a jak ho případně řešil.. Určitě ne potřebuji, aby mě někdo soudil a poučoval.. Ale děkuji za reakci!

dasza, 6. 7. 2016, 15.35

Ja ti myslela vseobecne ze proste ten cas neni takovy..je to tezky.nikdo nevi co se malemu hini v hlave..ale u nas pomohlo byt jen s nim.vyradit hracky co opravdu mimino nemuze.nadavat(byt jen naoko)tomu miminu.a tak..bud se to zpravi nebo to bude horsi az se budou mlatit o hracky..mam kolem sebe par kamaradek s takovou nesnasenlivsti...preji at je lip a zkuste si dat denne min 2hodky co budete jen s nim.vylet.plavani cukrarna.cokoliv.bez toho aby tam bylo mimino.verim ze to dite to ocebi..nas nalej byl vzdycky takovej jakoby povysenej ze jsem jen s nim.

JanaH, 4. 7. 2016, 0.26

Kamčo, nejste v tom sama, máme to doma taky. Asi vás nepotěším, ale zatím jsem stále nepřišla na to, co s tím Myslím, že se to trochu srovná, až si budou moct kluci spolu víc hrát. Soudím podle toho, že jsou občas chvilky (bohužel zatím jen výjimečně), kdy se kluci třeba honí po bytě nebo v prolézacím tunelu a zdají se být oba v pohodě. Ze svého okolí vím ještě o jedné mamince, která má taky 2 kluky 2 roky od sebe a válčí stejně jako my. Mám pocit, že kombinace 2 kluků 2 roky po sobě je nějaká zakletá. Ale taky to může být třeba "jen" náturou našich dětí, těžko říct..

Kamila Pecharová, 4. 7. 2016, 0.50

Děkuji za povzbuzení, doufám, že se nejedná o milosrdnou lež a opravdu takový problém někdo má.. (myslím to samozřejmě v dobrém, ohledně té milosrdné lži řečeno ze srandy! ) zkusím přečíst knížku, nahradit bouchání dupáním, případně se poradím s doktorkou a uvidíme.. Jo a jestliže náhodou najdu "lék" na náš problém, určitě se o něj podělím zde jako inspiraci pro ostatní..

JanaH, 4. 7. 2016, 1.00

U nás dupání nefunguje.. teda spíš to ani nechce zkusit se z toho "vydupat". Právě jsem nedávno přemýšlela nad boxovacím pytlem, ten ještě nemáme vyzkoušený. Kdyžtak můžete dát tip, jaký máte doma Jo a pokud na nějaký "lék" narazíte, jsem každopádně jedno velké ucho

Kamila Pecharová, 4. 7. 2016, 1.58

Řekla bych, že boxovací pytel je taky k ničemu.. Dostal ho k narozeninám od mé sestry v domnění, že se vybije a nebude právě synovce resp. svého bratrance trápit.. Ani nevím, co je to za značku, je to nafukovací pytel se zatíženým dnem s obrázky Angry birds.. Ale jak říkám, být vámi, jen kvůli zlepšení vztahů bych ho nakupovala.. Lék bude každopádně čas.. Minimálně rozumově to do budoucna poberou lépe, ale doufám v rychleji zabírající lék no ale abych mu úplně nekřivdila, jak vidíte na úvodní fotce, má i slabé chvilky, kdy je ochoten se s bráchou vyfotit.. I když pokud se pozorně zadíváte, už už na fotce zatíná zuby a tak tak jsem mu ho stačila vzít pryč jinak je ale hrozně šikovný a na svůj věk dle posouzení s vrstevníky dost vyspělý. Holt asi něco za něco...

Minnie, 3. 7. 2016, 23.06

Tohle už bych asi řešila s psychologem. To musí být hrozně náročné pořád ho hlídat aby malému neublížil u nás by to neprošlo, partner by mu zmaloval zadek takže příště by to nejspíš neudělal chápu že by to nebylo nej řešení ale musí pochopit že tohle dělat nesmí. Já jsem pro řešit vše domluvou, ale u dcery se mi to těžce vymstilo a naučila jsem se, že ne vždy domluva pomůže. Co si ke mě dcera dovolovala, to byla hrůza. Prosby, domluvy, zákazy tv, nic nepomáhalo. Pak jsem se vytočila a loupla ji po zadku se slovy že takhle se s mámou nemluví a ještě jednou a dostane znova. A je klid

Kamila Pecharová, 3. 7. 2016, 23.27

Jak říkám, přes zadek nepomáhá, nevadí mu to, urazí se na pár vteřin a za chvíli to udělá znovu.. A bude to nejspíš horší, až se malý začne více pohybovat a brát mu hračky.. No už se na to "teším"..

Minnie, 3. 7. 2016, 23.38

Já vím, psala jsem že to není nejlepší řešení. Jen jsem napsala co by se s velmi velkou pravděpodobností dělo u nás. Naštěstí jsme tohle řešit nemuseli. Ale asi bych fakt zkusila toho psychologa. Ať vám poradí jak ho zklidnit, naladit a jak s ním pracovat.

Jarka mmm, 3. 7. 2016, 20.49

Kamarádka měla totéž a časem to přešlo. Tak snad to přejde i u vás. Také zkoušela všechno. Nakonec to vyřešil čas. Ale teda občas si sáhla na dno. Držim palce, ať to co nejdřív přejde!

Katka

Katka, 3. 7. 2016, 18.51

Já vidím problém v tom, že syna starého ani ne 2,5 roku berete jako toho velkého a rozumného. Vždyť je malinký a rozhodně ze svého chování nemá rozum, takže bych ho nedoporučovala plácat. Jak můžete po dítěti chtít, aby nikomu neubližovalo a pak ho sama plácnete? Dítě je akorát zmatené, že něco jiného říkáte a něco jiného děláte. Navíc sám prochází těžkým obdobím vzdoru a do toho se musí smířit s miminem. Zkuste být jednou vyjímečně na straně agresora a vžijte se do jeho situace. Zkuste vyjádřit pochopení, že mimino třeba křičí a staršího syna to ruší při hraní....dítě nikdy nedělá nic jen tak, vždy to má svůj důvod a ten je třeba odhalit. Pak navrhněte jinou možnost, jak si zlost vybít. Pomačkat staré noviny, bouchnout do polštáře, společně si zadupat....Hodně trpělivosti přeju.

Kamila Pecharová, 3. 7. 2016, 23.41

Ano máte pravdu, nejsem pro to syna bít a to ani manžel, ale jak jsem psala, vyzkoušeli jsme vše.. Často mu říkám, ať se vybije jinde.. Na plyšákovi, na boxovacím pytli apod. Vím, že to má těžké a stále mu vysvětlujeme, že Braska je maličký a měl by mu pomáhat, vše ho naučit atd. No možná by se ujalo to zadupání.. Zkusím to, děkuji.. Jak ale říkám, bouchá i děti na hřišti, pokud mu třeba berou hračky a nevím, jestli je možné, aby jakékoli dítě v tu chvíli zareagovalo "správně ", když chytí amok.. Každé dítě svou zlost vyjadřuje jinak a náš syn bohužel takhle asi opravdu pomůže jen čas....

Katka

Katka, 3. 7. 2016, 23.47

Teď jsem zrovna četla knížku S láskou a rozumem - je ve věrnostním programu a tam zrovna je popsána situace na hřišti. Že se má stát na straně dítěte, které když nechce hračku půjčit tak nemusí. Takže správně se to má řešit, že vy jako osoba s rozšířenější slovní zásobou požádáte dítě o vrácení hračky a dáte ji svému synovi zpět. Takže není správné, jak to my všechny doposud děláme, že naše dítě přesvědčujeme, nebuď lakomý a poděl se....docela mě to překvapilo, ale něco na tom bude. Dítě do 3 let si stejně ještě není schopno s někým stejně starým hrát, takže asi ani není důvod ho nutit se dělit, když to ještě nemůže pochopit.

Kamila Pecharová, 4. 7. 2016, 0.01

zrovna jsme se o té knížce bavili s manželem cca měsíc zpátky.. Říkala jsem mu, že tu je ve VP a četla jsem mu o čem je a že by byla pro nás asi nyní vhodná, ale nakonec jsem si ji za pampelišky nevybrala.. Děkuji za "nakopnutí"! Ihned jdu kliknout na " získat " pampelišek mám dost a doufám, že nám pomůže

benca, 3. 7. 2016, 17.43

nasa mala stale hovori , ze budeme mat braceka, no ale mamina uz nema vek na to

© 2013 -2024 ProMaminky.cz | design and code by Werner Dweight Solutions

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů